Saturday 12 November 2011

Drive Car

Salam..
Hari ni peristiwa paling aku ingat sebabnya hari ni first time aku DRIVE kereta oke MANUAL pulak tu haa tak ke terkejut aku bawa tadi!! Haha aku saja nak membangga diri..Aku bangga pun sebab selama ni aku jarang bawa kereta..Selalu bawa auto je..Selalu ke??Question mark...Haha aku sebenarnya tak pass lagi bawa manual setelah apa yang terjadi pada tahun 2010..Ingat lagi sampai sekarang..Tak pernah lupa ooo..Sampai cousin aku yang berumur 6tahun pun ingat kejadian itu...Haha so shy oke..Tadi aku test bawa,first tu memang rasa macam takutakut but lamlama tu okeh dah..Yeyyyyy !!! Aku bawa dalam sejam setengah juga la pusingpusing taman..Nasib taman ni besar kan..Bole la aku bawa..Dengan budakbudak main bola,berlari-lari..Macamacam kerenah ada..Tapi aku bawa perlahan je..


Tapi ada satu tu aku TAKUT sebabnya aku ingat aku langgar budak ke apa rupanya bonggol..HAHA..Aku takut gile time tu..Bila dapat tau bonggol tu aku gelak bagai nak gelak dengan cousin aku..Ouhh aku pergi dengan cousin aku..Dia satu kepala ngn aku even dia budak lagi..Oke lepas tu bawa jela macam biasa..Asal bonggol je tengok betulbetul..Haha so funny gile!!Tak boleh lupa dah!Pukul 6 tu aku lepak kat taman..Tengok budakbudak main bola..Bila bosan aku buat keje gile..Aku tulis dekat satu kertas then tampal kat cermin depan kereta aku tulis BUDAK BARU BELAJAR, KAMI GILE, TOLONG!! Haha yang dua tu cousin aku ngek tu haa tulis..Melebih dia..Haha..Sorry sebab tak de gambar..Lupa nak tangkap..Then lepas tu kteowang gerak balik..Orangorang kat situ pandang jee..Haha dalam hati nak je kata apa pandangpandang...Kau ada macam ni takda kan..So diam nanti buat!!Haha..Ada aku kesah..


Setelah penat drive kereta aku balik la rumah..Rest and rest..Penat juga ye bawa kereta even sejam dua..Baru la aku merasa macam mana bawa kereta manual macam ayah aku bawa betahun-tahun..Kesian ayah n ibu..Takpa nanti if angah dah pro bawa kereta angah jadi drive pulak bawa pergi manamana..Hehe insyallah :) okla itu je aku nak kongsi ngn korang hari aku harini..Sorry takde gambar sebab lupa nak tangkap..Huhu oke baibai ;)

No comments:

Post a Comment